zondag 31 januari 2016

Krokus Salon


Ik doe mee aan de komende krokus salon van Kadmium met het schilderij Ochtendlicht, het product van een wandeling in de Schotse Hooglanden afgelopen voorjaar.


Ochtendlicht met andere Schotse doeken
 Vanochtend hebben we een serie pitches opgenomen. 
Zoe Reddy en Joost Konings bij pitch
Ik had de mijne met Landa van Vliet, 'kunstenaarsassistent' voorbereid. We zijn uitgekomen bij deze tekst

Ik ben Rosemarijn van Limburg Stirum en ben graag buiten, als vogelaar en fotografeer en schets in het vrije veld.
In het atelier werk ik het materiaal uit.
Wat mij treft is de bewegelijkheid van een landschap.
De kleurveranderingen op de rotsen.
De voortdurende wisseling van donker en licht, zon en regen.
Landschap, het lijkt ouderwets, het is van alle tijden, het is een onderwerp waar ik steeds weer op uitkom.
Hoe kan ik er een nieuwe dimensie aan geven?
Het is het ‘wonderlijke’ dat in het landschap zit.
Stil of juist lawaaiig; een industrieel landschap, Hollands vlak, Schots hooglanden en het Spaanse meseta.
Vouwen in het land, diepten, dicht en open.
Het vraagt om een antwoord.
 Het schilderij dat ik toon, heet ‘Ochtendlicht’ en is gebaseerd op mijn schetsen uit Schotland, voorjaar 2015. Het gaat over het ‘per seconde’ veranderende licht op de rotsen.

De eeuwenoude starheid van de steen, tegenover het dansen van het licht op de rots.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten