zaterdag 11 april 2015

Kijken naar werk van collega's in Kadmium

In Kadmium:aan de hand van dit stappenplan, dat Ingrid van Santen ons aanreikte:

Punt een is al een hele opgave, in drie woorden iets zeggen, ik maakte meteen al een grote fout: een mening. Niet goed. Wel leerzaam. In groepjes werden we verdeeld, in 20 mintuten met z'n allen een werk bespreken.





Al voor het begin ontstaat er discussie tussen de deelnemers



Woorden als: droom, kleur, rust, natuur, ontspanning, spanning noemden we.
Hoe het werk is opgebouwd, je moet goed kijken. Interessant is het vertellen van de auteur van het werk. Hoe je aan het thema komt, welke invloeden belangrijk geweest zijn en hoe je je materiaal gebruikt.En is je waarneming veranderd? Ja, vind ik. Mij helpt het als ik weet waar iets vandaan komt. Het werk krijgt diepte.
Wat ook belangrijk is, dat we elkaar leren kennen, saamhorigheid. Ik vond het een prachtige avond. 

3 opmerkingen: