zondag 22 november 2020

Het boekje klaar!


Het omslag
Vlak voor het einde van het jaar, is het boekje dat ik samen met Vera Meggen maakte, toch af.
Helaas kan ik niet laten zien bij de Beurs voor Kleine uitgevers in Paradiso, zoals zoveel activiteiten in het land, afgezegd. Zodoende heb ik er langer aan kunnen werken, er zat geen druk achter. 
En zo breidde het zich maar uit en maakte ik sommige houtsneden opnieuw.Dit is het resultaat. 
Een miniboekje. Het is maar 7 x 10 cm groot. 

De tuin als inspiratie, bladvormen, gekrioel van planten. Ik wied zo weinig mogelijk...
Wandelingen in de omgeving. Hier de Nootdorpse plassen met de kale ruiter 
en gele lissen. Idee voor de middenpagina.
Pompoenen in de tuin van Ina leidden tot de volgende houtsnede:

De houtsneden rangschikken op de pers, het plaatsen en stellen.
Aan de pers.
Een van de resultaten, hier het omslag, de oplage hangt te drogen.
Rapen en vouwen tot een boekje en dan naaien.
Het resultaat, zestien pagina's genaaid, in een omslag gestoken 
en 14 houtsneden in zwart-wit.

 In mijn fondslijst is het boekje te vinden en natuurlijk nog veel meer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten