dinsdag 22 juni 2021

Na de reis



Zes landschappen kwamen terecht in deze doos. 
Vele fietstochten en nog meer schetsboekjes,
waar ik in bladerde en uiteindelijk een keuze uit maakte. 
Nog wel honderd houtsneden hadden kunnen 
volgen, zoveel landschappen reizen door mijn hoofd.
Met Marijke Stapert-Eggen, die gedichten voor me uitkoos. 
Met Liesbeth Visser van Brown Cartonnages
ook via Browncartonnages op Instagram te volgen, 
die de dozen ontwierp en produceerde, het was leuk samenwerken.
Na ruim twee jaar kan ik het resultaat laten zien. 
Deze zomer in de Zomerboekwinkel bij de Roofprintpers in 
Middelburg, de maanden juli en augustus.

Met meer boeken van de Zwaluwpers 
en van mede-exposanten.

                                         Zes landschappen begeleid door een gedicht
Sla je het transparante vel om, dan komt het beeld tevoorschijn:

De prenten:
Hawk Stor, Cornwall
Mepper Hooilanden, Drenthe
Buissche Heide, Brabant
Wadden, Friesland
Morar, Schotland
Torres de Albánchez, Spanje. 

Nog even het proces. In vorige blogs heb ik daar wat van getoond. Hier de eerste drukgang. Dat zijn de moeilijke processen; hoe bepaal je de eerste drukgang. Ik vind dat altijd een heel gepuzzel en maak dan vel proeven en verschillende volgordes. 
Daar zie je grote verschillen. Had ik eerst blauw gedrukt, dan was de uiteindelijk uitstraling veel donkerder geworden. Een somber landschap. Terwijl het zuiden van Spanje, de droge aarde, het geel van de brem, juist zo licht is.

Behalve in een doos,  zes houtsneden met zes gedichten, 
zijn de houtsneden ook los te verkrijgen.  Raadpleeg mijn website:


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten